دسترسی سریع

varaghahani

همه چیز در مورد خرید ورق روغنی

در بازارهای تجاری ورق روغنی معروف به ورق سرد است. حتما برای شما هم سوال است که چرا این نام برای ورق روغنی در نظر گرفته شده است؟ در واقع باید بدانید که علت اصلی نامگذاری این محصول به دلیل شکل ظاهری آن است. ورق روغنی به شیوه نورد سرد تولید می شود و پس از اتمام برای جلوگیری از زنگ زدگی و موارد دیگر بر روی آن روغن کاری انجام می شود. به طور کلی باید بدانید که به ورق هایی که در صنعت فولاد با نورد گرم تولید می شوند ورق سیاه و ورق هایی که با نورد سرد تولید می‌شوند، ورق روغنی گفته می‌شود. تمامی این ورق ها بر پایه ساخت ورق گالوانیزه هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد خرید ورق روغنی به شما بدهیم.

 

خرید ورق روغنی برای موارد تزئینی

این روزها ورق های روغنی نقش تاثیرگذاری در زیبایی دارند. خرید ورق روغنی برای لوازم خانگی بسیار توصیه می شود. زیرا علاوه بر استحکتم خوبی که دارند، بسیار هم جذاب و زیبا هستند. حتما باید ورق های روغنی راغ از سایت های معتبر و باتجربه انجام داد تا هیچ گونه مشکلی بوجود نیاید. قبل از انجام هر گونه خریدی حتما ورق‌ها را از نظر سلامت ظاهری بررسی کنید. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می دهیم.

 

 

 نگاهی به کاربرد ورق روغنی در صنعت

توجه داشته باشید که ورق روغنی دارای ظاهر بسیار خوبی است و به همین علت هم معمولا برای کارهایی که زیبایی در آنها اهمیت زیادی دارد از ورق روغنی استفاده می شود. در همین راستا از ورق روغنی در بدنه خودرو، لوازم خانگی، ساخت انواع قفسه، پانل ها و … استفاده می شود. از مهمترین مزیت های استفاده از ورق روغنی در صنایع مختلف می‌توان به مقاومت بالای این ورق ها اشاره کرد.  همین موضوع باعث شده است تا محدودیتی برای استفاده از آن در کارهای زیبایی وجود نداشته باشد. برای خرید ورق روغنی توجه داشته باشید که ضخامت ورق روغنی معمولاً درمحدوده 0.3 تا 3  میلی متر است و عرض استاندارد آن هم حدود ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیمتر است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد دسته بندی ورق های روغنی به شما بدهیم.

 

 

انواع دسته بندی های ورق روغنی

ورق روغنی را معمولاً بر اساس آلیاژ مورد استفاده از آنها به سه دسته معمولی ( st12) و نیمه کشش ( st13 ) و فوق کشش ( st14 ) تقسیم بندی می کنند. برای خرید ورق روغنی نیاز است تا شما اطلاعاتی مانند این موارد را به خوبی بدانید. نکته قابل توجه دیگر این است که کارخانه های بسیار زیادی اعم از ورق روغنی فولاد مبارکه، ورق روغنی هفت الماس، فولاد درخشان، فولاد غرب،، کره چین، ایثار هند و … به تولید ورق روغنی می‌پردازند. در ادامه می خواهیم بدانیم که ورق روغنی چگونه تولید میشود.

 

 

چگونگی تولید ورق در صنعت

ورق  روغنی در کارخانه های مختلفی توسط نورد سرد تولید می شود. منظور از روغن کاری در نورد سرد پاشیدن یک روانساز بر روی ورق روغنی و یا غلتک ها است که این کار دارای اهداف مشخصی است. در ادامه این اهداف را نام می بریم.

  • برای کاهش نیروی نورد
  • دسترسی به بهترین شکل قابل قبول از آن ورق
  • کاهش سایش غلتک جلوگیری از زنگ زدن ورق حاصل از نورد
  • کاهش دمای غلتک و ورق روغنی

توجه داشته باشید که به علت سرعت غلتک و همچنین ورق مایع روانساز به داخل ناحیه کاری را نده می شود.  ناحیه کاری هم دقیقا همان ناحیه است که غلتک ها با ورق ارتباط پیدا می‌کنند و باعث تغییر شکل پلاستیک می شود. در واقع آن محلی که روغن به داخل ناحیه کاربری ریخته می شود حالت گوه ای شکل دارد. در نتیجه فشار هم افزایش پیدا می‌کند و به این شیوه جریان های معکوس ناشی از فشار هم به وجود می آیند و به طور کلی جریان مایع از دو بخش جریان برش سیال و جریان فشاری سیال تشکیل می شود.

زمانی که سرعت روانساز به اندازه مورد نیاز بزرگ باشد جریان سیال هم به داخل ناحیه کاری باعث جدا شدن کامل غلتک و ورق به واسطه یک فیلم سیال می شود. توجه داشته باشید که به این روغن کاری روغن کاری هیدرودینامیک گفته می‌شود و فیلم روغن در این شیوه تمامی نیروی نور و تنش برشی را انتقال می دهد.

زمانی در نظر بگیرید که لزجت و یا سرعت روانساز به اندازه کافی نباشد در این حالت روانسازی کمتری به داخل ناحیه کاری انتقال پیدا می کند و در آخر هم فیلم روغن می تواند تمامی سطوح را به طور دقیق و کامل از یکدیگر جدا سازی نماید. اگر فیلم روغن دارای ضخامت بزرگ باشد، می توان تصور کرد که تمامی سطوح کاملاً صاف هستند. اما اگر ضخامت فیلم نسبت به زبری سطوح کوچکتر باشد برخی از برجستگی های ورق غلتک با هم تماس پیدا می کنند و به این شیوه بخشی از نیروی نورد را تحمل کرده و باعث ایجاد تنش برشی اضافه می‌شود. به این مکانیزم هم روغن کاری مخلوط گفته می شود و اصطکاک هم در این مورد از دو جزء اعم از جزء هیدرودینامیک و جزء مرزی تشکیل می شود.  در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در جهت خرید ورق روغنی و نحوه شکل گیری آن بدست آورید.

جزء هیدرودینامیک

تنش برشی در این جزء ناشی از برش ویسکوز روغن است. نکته قابل توجه این است که در جزء مرزی، تنش برشی به واسطه شکل تماس و برجستگی ها و دیگر خصوصیات شیمیایی روغن و سطوح در تماس مشخص می‌شوند. باید به میزان لزجت روغن هم توجه داشت که هر چقدر پایین تر باشد سهم جزء هیدرودینامیک هم کمتر می شود، به حدی که تمام نیروی نورد و تنش برشی به واسطه برجستگی ها انتقال پیدا می کند. توجه داشته باشید که مکانیزم روغن کاری قالب در نورد سرد همان روغن کاری مخلوط است. حال اگر در این بین مکانیزم به حالت هیدرودینامیک باشد، اصطکاک آن بسیار کم می‌شود و در نهایت باعث لغزش غلتک ها بر روی ورق روغنی می شوند. به طور کلی اگرمیزان زبری سطح اهمیت زیادی داشته باشد در آخرین پروسه نیاز است که مکانیزم روغن کاری به حالت مخلوط انجام شود. در مکانیزم روغنکاری هیدرودینامیک سطحی زبر ایجاد می‌شود که بیشتر آن قابل قبول نیست.

با توجه به مواردی که برای شما توضیح داده ایم متوجه می شویم که سطح ورق روغنی که از فرآیند نورد روغنکاری هیدرودینامیک باشد تیره و مات است و سطحی که از مکانیزم مخلوط به وجود آمده باشد، درخشنده و براق است. این موضوع را در نظر داشته باشید که سرعت تولید در مکانیزم مخلوط نسبت به مکانیزم هیدرودینامیک پایین تر است.

 

 

ویژگی های ایده آل و منحصربه‌فرد این نوع ورق

همان طور که در قسمت بالاتر هم برای شما توضیح داده ایم، ورق روغنی دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است و در همین راستا در برابر فشارهای فیزیکی هم تحمل بالایی دارد. تمامی این موارد به نوعی در خرید ورق روغنی حائز اهمیت هستند و شما به عنوان خریدار و یا فروشنده حتما باید اطلاعات کاملی داشته باشید. نکته قابل توجه این است که در تولید ورق روغنی سرعت بالا بسیار اهمیت دارد و به همین علت هم دسترسی آسان به این نوع ورق در بازار امکان پذیر است. برای تولید انواع دیگر ورق ها هم، ورق روغنی بسیار پرکاربرد است. در واقع می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین محصولات برای ساخت دیگر ورق ها است. ورق گالوانیزه و ورق رنگی هم از ورق روغنی بوجود می آیند. از دیگر ویژگی های خوب و مناسب ورق روغنی می توان به لعاب پذیری و ضد سایش بودن آنها اشاره کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد ورق روغنی بدست آورید.

 

 ویژگی های روغن مناسب برای ورق روغنی

ویژگی های بسیار خوب برای تولید نورد سرد بسیار اهمیت دارد و ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات در مورد خصوصیات روغن مناسب به شما بدهیم.

1)  روغن مورد استفاده در نورد سرد حتماً باید به حالت امولسیون و خالص مورد استفاده قرار بگیرد.

2)  پایدار بودن روغن بسیار تاثیرگذار و مهم است.

3)   این روغن باید به گونه‌ای باشد که در تمیز کاری محفظه غلتک مشکلی به وجود نیاورد.

4)  قیمت مناسب به همراه بسیار اهمیت دارد.  5)  روغنی که در ورق روغنی استفاده می شود حتماً باید لزجت مناسبی هم داشته باشد.

6) این روغن باید به حالتی باشد که در تمیز کاری محفظه غلتک مشکلی به وجود نیاورد.

 

 

 بررسی مزیت لزجت موجود در روغن استفاده شده در ورق روغنی

تشخیص این میزان لذت معمولاً بر اساس ضریب اصطکاکی است که در ناحیه نورد ایجاد می شود. در واقع آن لزجتی کاملاً مناسب است که به راحتی بتواند یک نوع ورق تخت را با استفاده از نیروی نورد متناظر به وجود بیاورد. پوشش مناسب ورق روغنی قبل از ورود به نورد قابل اهمیت است که بتواند سطح ورق و غلتک را به طور مناسب پوشش دهد. بعد از اتمام تمامی آزمایش هایی که انجام شد، متوجه شدند که استفاده از روغن جامد به هیچ عنوان مناسب نیست. همین موضوع باعث شده است که امروز تنها از روغن های مایع استفاده شود. نقطه ذوب روغن هم بسیار اهمیت دارد و به همین علت حتما باید تحت کنترل قرار بگیرد. این نقطه ذوب روغن باید پایین باشد زیرا در غیر این صورت عملیات خنک کاری غلتک ها به طور مناسب انجام نمی شود. توجه داشته باشید که روغن مورد استفاده در ورق روغنی باید مانند محصولات دیگر ایمنی و بهداشتی خوبی داشته باشد. در ادامه شما را با یکی از بهترین سایت ها برای خرید ورق روغنی آشنا می کنیم.

 

 

خرید ورق روغنی از سایت کاوه استیل

برای خرید ورق های فولادی اعم از ورق روغنی حتماً باید از سایت های معتبر با سابقه فروش بالا اقدام کنید. سایت کاوه استیل یکی از سایتهای فروش انواع ورق های فولادی اعم از ورق روغنی، ورق سیاه، ورق گالوانیزه و … با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت است.  برای خرید هر نوع ورق فولادی می توانید به سایت کاوه استیل مراجعه کنید و با تیم پشتیبانی مجموعه ارتباط برقرار کنید تا خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید.  در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات جامعی در مورد ورق روغنی و کاربردهای آن در صنایع مختلف به شما بدهیم.  امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد ورق روغنی بدست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *