دسترسی سریع

قیمت تیرآهن در دولت جدید

پیش بینی قیمت آهن آلات در دولت رئیسی

همانطور که می‌دانید اتفاقات سیاسی باعث تغییرات اقتصادی می شوند. یکی از مواردی که باعث ایجاد نوسانات در اقتصاد کشور می شود، افزایش و یا کاهش قیمت دلار است. معمولاً پیش بینی کردن قیمت آهن آلات برای افرادی که در این نوع کسب و کار هستند، بسیار اهمیت دارد.

با شروع انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، شاهد کاهش قیمت دلار بوده‌ایم.  قیمت آهن آلات تحت تاثیر قیمت دلار ارز و … هستند. به همین علت در ابتدای انتخابات هم همزمان با کاهش قیمت دلار و ارز، قیمت آهن آلات، میلگرد و ورق های فولادی هم کاهش پیدا کرد.

به طور کلی دولت در چندین سال گذشته درسدد کنترل نرخ آهن بوده است. حتما برای شما هم سوال است که در این چند سال اخیر تا چه میزان موفقیت حاصل شده است؟ برای پاسخ به این سوال باید بررسی‌های کارشناسانه تری انجام شود. در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی کنترل قیمت آهن آلات در دولت جدید بپردازیم.

بررسی قیمت آهن آلات در سال 1400

آشنایی با آهن آلات

در واقع آهن آلات جزء  ابزارهای جدانشدنی در صنعت ساخت و ساز هستند. تیرآهن یکی از همین آهن آلات به حساب می آید که نقش به سزایی در صنعت ساخت و ساز دارد. از قرن بیستم تا به امروز هم تیرآهن کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف داشته و در بیشتر کشورهای مختلف از این فلز پر کاربرد در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود.

توجه داشته باشید که تیرآهن هم دارای استانداردهای مختلفی در ایران و اروپا است. از جمله انواع تیرآهن ها می توان به تیرآهن لانه زنبوری، تیرآهن بال پهن و … اشاره کرد. در ادامه این مقاله سعی داریم به بررسی تاثیرات دولت جدید بر قیمت آهن آلات بپردازیم.

 

 تاثیرات دولت جدید بر قیمت آهن آلات

معمولاً قبل از مشخص شدن نتیجه انتخابات، نمی توان به طور قطع گفت که قیمت دلار افزایش و یا کاهش پیدا می کند. در نتیجه قیمت آهن آلات و انواع میلگرد و ورق ها هم در بازار مشخص نمی شود. به همین علت معمولا در این برهه زمانی خرید آهن و فولاد توسط افراد انجام نمی شود.

در واقع افراد به این امید هستند که با ایجاد دولت جدید، فشار اقتصادی حاکم بر جامعه کمتر شود و قیمت ها روند نزولی خود را پیش ببرند. آقای رئیسی هم از جمله کاندید هایی بوده است که اعلام کرد پس از از انتخاب ایشان توسط مردم، اهداف سازنده ای در امر مسکن پیش خواهد برد. همین موضوع هم باعث می شود تا افزایش تقاضا در حوزه آهن و میلگرد افزایش پیدا کند.

در واقع با روی کار آمدن دولت جدید پیش بینی می شد که عملکرد تاثیر گذاری در مقابله با رانت خواران در حوزه آهن به وجود می آید. با توجه به آمار ها، در زمان تحویل مسئولیت به دولت آقای رئیسی، قیمت میلگرد با توجه به نوع منطقه و برند در برخی مناطق هم با کاهش روبرو شده است.

توجه داشته باشید که قیمت آهن هم در این برهه زمانی در بخش فروش به کیلوگرم ثابت و در قسمت تیرآهن هم با کاهش مواجه شده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد فاکتورهای تاثیرگذار بر پیش بینی قیمت آهن به شما بدهیم.

 

بررسی فاکتورهای مهم و پیش بینی قیمت تیر آهن  

  • بودجه تخصصی یافته به بخش عمرانی از جمله عواملی است که می تواند بر قیمت آهن در دولت جدید تاثیر گذار باشد.
  • میزان تورمی که در کشور حاکم است.
  • نوسانات جهانی آهن و فولاد هم در بازار داخلی تأثیرات بسزایی دارند
  • ادامه داشتن و یا تغییری در تحریم ها
  • تغییرات قیمت سنگ آهن و زغال سنگ

 

پیش بینی قیمت میلگرد  

همانطور که می دانید میلگرد یکی از محصولات بسیار کاربرد به خصوص در صنعت ساخت و ساز است. به گونه‌ای که امروزه بدون وجود آنها نمی توان شروع به ساخت و ساز کرد. در نتیجه در صنعت ساخت و ساز، قیمت میلگرد بسیار اهمیت دارد. زمانی که قیمت میلگرد افزایش پیدا کند، قطعاً قیمت خانه هم بالاتر می رود.

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که زمانی که ساختمان سازی رونق بیشتری پیدا کند، تقاضا برای خرید میلگرد هم به همان منوال بیشتر می‌شود. قطعاً این موضوع بر قیمت میلگرد تاثیر گذار خواهد بود. البته این موضوع کاملا بستگی به سیاست دولت دارد چه تصمیمی و اهدافی برای مسکن مردم داشته باشد تا بدین واسطه افزایش ساخت ساختمان ها هم رونق پیدا کند و میزان تقاضا برای میلگرد هم افزایش پیدا کند.

 

  پیش بینی قیمت فولاد

انتخابات ریاست جمهوری تاثیرات مثبت یا منفی در قیمت فولاد به صورت موقت و یا در دراز مدت خواهد داشت. جناب رئیسی در زمان کاندیدایی خود، اعلام نارضایتی هایی از جانب اوضاع اقتصادی داشتند. ایشان خاطر نشان کردند که در دوران خدمت به کشور در سدد رفع این مشکلات بر خواهند آمد.

قطعاً تاثیرات ایشان در روند قیمتی فولاد هم تاثیرگذار خواهد بود. در اوایل دوره ریاست جمهوری ایشان، قیمت فولاد دچار نوسانات زیادی شد که از جمله دلایل آن می‌توان قطعی مکرر برق، تعطیلات کرونایی اشاره کرد که باعث کاهش تولید محصولات فولادی شد. به طور کلی دولت جدید سخت گیری هایی دارد که می تواند آینده روشن در خصوص ثبات یافتن قیمت فولاد پیش‌بینی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پیش بینی قیمت تیرآهن در سال ۱۴۰۰ پردازیم.

 

پیش بینی قیمت تیرآهن در سال ۱۴۰۰

همان طور که در قسمت بالاتر هم برای شما توضیح داده ایم، تیرآهن هم یکی دیگر است از ابزارهای بسیار مهم و پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است. در نتیجه تنها اندکی نوسان در قیمت تیرآهن، می تواند تاثیر مستقیم بر روی قیمت سازه ها داشته باشد.

با توجه به کاهش قیمت دلار امکان ثبات قیمت تیرآهن هم وجود دارد.  به طور کلی نوسانات شدید قیمت فولاد و آهن بر روی ساختمان سازی باعث شده است تا بسیاری از افرادی که در این مشاغل هستند، شروع به پیش بینی قیمت تا کنند تا بتوانند خرید و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهند. در واقع تنها با یک پیش‌بینی صحیح و مناسب می توان اهداف خوبی را پیش رو گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *