دسترسی سریع

بهترین تیرآهن

معرفی بهترین نوع تیرآهن و انواع آن

تیرآهن یکی از مواردی است که مقاومت و استحکام یک سازه را تضمین کرده و از آن در برابر فشارهای وارده محافظت می کند. و بر اساس میزان پشتیبانی، اشکال، طول و مواد به کار رفته در آن به انواع مختلفی تقسیم می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین نوع تیرآهن و بررسی قیمت تیرآهن و نکاتی که بهتر است بدانید بپردازیم، با ما همراه باشید.

انواع تیرآهن

تیرهای سازه ای معمولا شامل انواعی مانند چوب، بتن و فولاد ساخته شده و هر کدام ویژگی های خاص و منحصربه فرد خود را دارند. به این ترتیب انواع آن شامل: فولادی، سازه چوبی و ساختاری بتونی می باشد.

بهترین نوع تیرآهن

 چوبی

بیشتر برای اهداف تزئینی به کار رفته و نسبت به تیرآهن های فولادی و بتونی از سختی و مقاومت کمتری برخوردار هستند. به این ترتیب از آنها در ساخت واحدهای مسکونی کوچک استفاده می شود.

 فولادی

قدرت و استحکام این نوع بسیار بالاست و توانایی حمل بار سنگین را دارد. این تیرآهن به دلیل مقاومت و استحکام بالا، سختی زیاد و همچنین قابلیت ضد خورندگی، در ساخت پل ها به کار می رود.

بتونی

یکی از سخت ترین و مقاوم ترین نوع است که قابلیت مقاومت در برابر فشارهای زیاد و بارهای بیش از حد را دارد. از این نوع می توان برای ساخت و سازهای تجاری، تامین پل ها و بزرگراه ها استفاده کرد.

بهترین نوع تیرآهن چیست؟ 

یکی از پُر تکرارترین سوالاتی که مشتریان می پرسند این است که بهترین نوع کدام است؟ در واقع برای تشخیص بهترین آن بایستی یک سری از خصوصیات این محصول را بشناسید.

  • بال :  شامل دو لبه موازی می باشد که در قسمت پهلوهای تیرآهن قرار می گیرند.
  • جان تیرآهن: قسمت میانی تیرآهن که دو لبه موازی را به هم متصل میکند، جان تیرآهن گفته می شود.
  • استاندارد IPE: تیرآهن های تولید شده در ایران بر اساس استاندارد IPE یا استاندارد اروپا تولید و عرضه می شوند.
  • تیرآهن های تولید شده در ایران در دو نوع سبک و سنگین می باشد.

نکاتی که هنگام خرید باید بدانید

  • مشخصات ظاهری
  • استانداردها
  • مشخصات فنی

استانداردها

  • استاندارد INPاین تیرآهن در ابتدای بال ها نازک و در نهایت ضخیم می شود. این استاندارد مربوط به کشور چین و روسیه است.
  • استاندارد IPE: این استاندارد براساس استانداردهای اروپا بوده و کارخانه های ایرانی به خصوص کارخانه ذوب آهن اصفهان، تیرآهن های خود را بر اساس این استاندارد تولید می کنند.
  • استاندارد IPB: بال های تیرآهن های ساخته شده بر اساس این استاندارد نسبت به تیرآهن IPE پهن تر بوده و به همین دلیل به  بال پهن معروفند.

بهترین نوع آن در بازار ایران کدام است؟ 

در بازار ایران، کارخانه ذوب آهن اصفهان بهترین نوع  را تولید میکند که نسبت به سایر برندها قیمت تیر آهن این کارخانه  بالاتر است. این تیرآهن از کیفیت و استقامت بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل مشتریان زیادی در داخل و خارج از کشور به خود اختصاص داده است.

کارخانه های یزد، ناب، آرین و فایکو هم تیرآهن های باکیفیتی تولید می کنند که به دلیل سبک وزن بودن، از قیمت پایین تری برخوردارند. همچنین برندهای معتبر دیگر در زمینه تولید این محصول شامل کارخانه های ناب، ماهان، ماهکار اشتهارد، کره و روس می باشند.

قیمت بهترین نوع تیرآهن

قیمت این محصول به دلایل زیادی همواره در حال نوسان بوده و بهتر است قبل از اقدام به خرید حتما با کارشناسان مشورت کرده و محصول مورد نظر خود را از مراکز معتبر تهیه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین نوع تیرآهن در بازار ایران پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شمامفید بوده باشد. منتظر نظرات و سوالات شما هستیم. برای اطلاعات بیشتر ،با مقالات بعدی کاوه استیل همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *