دسترسی سریع

معرفی ورق استیل طلایی

امروزه در ساختمان سازی مدرن؛ این نوع ورق استیل طلایی را زیاد می بینیم. این ورق جلوه شیک و زیبایی به ساختمان و دکوراسیون منازل داده و طراحی مجللی برای ساختمان به ارمغان می آورد. این نوع ورق استیل در حمام، توالت، آشپزخانه و شیرهای آب گلد بیشترین کاربرد را دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی ورق استیل طلایی و کاربردهای آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورق استیل طلایی چیست؟

همانطور که گفتیم؛ این ورق در موارد تزیینی بیشترین کاربرد را دارد و از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شود. همچنین به دلیل وجود درصدهای بالا از عناصری مثل کروم و نیکل در ترکیبات خود، در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد.

رویه این استیل با ورقی طلایی پوشیده شده و به همین دلیل جلوه جذابی به سطح مورد نظر می بخشد. به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد، همچنین با توجه به ظاهر شیک خود، به شکل گسترده ای در صنعت و ساخت و ساز کاربرد دارد.

البته ورق استیل طلایی تنها ورق استیل رنگی نیست! ورق استیل با پوشش های رنگی قرمز، مشکی، آبی، برنزی و رزگلد هم تولید و به بازار عرضه می شود. از این نوع ورق استیل در ساخت نمای داخلی و نمای بیرونی ساختمان، بدنه لوازم خانگی و بدنه لوازم تزیینی کاربرد دارد. این ورق علاوه بر زیبایی، با مقاومت بالایی که دارد عمر محصول را تا حد زیادی بالا می برد.

انواع ورق استیل طلایی

انواع ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی با توجه به حالت سطح و نوع کاربردی که دارد، دارای دسته بندی های متفاوتی می باشد. حالت سطحی ورق استیل می تواند یکی از سه حالت: استیل طلایی مات، ورق استیل براق و خشدار باشد.

  • استیل طلایی مات

یکی از برجسته ترین ویژگی های این ورق این است که گرد و غبار و آلودگی روی سطح آن کمتر به چشم می آید. به همین دلیل معمولا از این نوع استیل در ساخت نمای بیرونی ساختمان و آسانسور استفاده می شود.

  • استیل براق

بیشترین موارد کاربرد این ورق استیل در مصارف دکوراتیو و تزیینی است. همچنین این ورق می تواند به خوبی نور را از سطح خود منعکس کند، به همین دلیل در دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته و محبوب است. همچنین این ورق در ساخت آسانسور، گنبد و گلدسته سازی کاربرد گسترده ای داشته و جلوه جذابی به سطح مورد نظر می بخشد. با ظاهر براق و درخشانی که دارد، بسیار به چشم می آید.

  • استیل خشدار

خط و خش این ورق نسبت به ورق استیل مات بیشتر است. همچنین انعکاس نور در این نوع ورق نسبت به ورق استیل براق کمتر بوده و در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن نیازی به انعکاس نور نیست یا انعکاس نور عیب محسوب می شود.

ورق استیل طلایی چه کاربردی دارد؟

پر مصرف ترین ورق استیل دکوراتیو، ورق استیل طلایی بوده و به دلیل ظاهر جذاب و مقاومت بالایی که دارد، بسیار مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است. امروزه در هر ساختمان مدرن یا لوازم خانگی شیکی، می توانید اثری از این ورق استیل طلایی پیدا کنید. به طور کلی ورق استیل طلایی در موار زیر کاربرد گسترده ای دارد:

  • نمای بیرونی و نمای درونی ساختمان
  • نمای امکان مذهبی از جمله گنبد و گلدسته سازی
  • بدنه و نمای بیرونی یا درونی آسانسور
  • حمام و توالت
  • دکوراسیون داخلی منازل و ساختمان های تجاری، اداری و..
  • لوازم خانگی و لوازم تزیینی
  • تابلو سازی
  • جواهرسازی و ساخت زیورآلات

 

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل طلایی چیست؟ 

از آنجا که این ورق وابسته به صنعت فولاد و استیل است؛ همواره دچار نوسانات قیمت شده و قیمت آن به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل در تعیین قیمت ورق استیل طلایی، نوسانات ارز در داخل کشور است. همانطور که می دانید؛ این ورق اکثرا به صورت وارداتی بوده و به همین دلیل قیمت ارز بیشترین تاثیر را روی قیمت آن می گذارد. علاوه بر نوسانات ارز، عواملی مثل میزان عرضه و تقاضا در بازار، کیفیت پوشش سطح و برند تولیدکننده در تعیین قیمت ورق استیل طلایی تاثیر زیادی دارد.

کلام آخر: در این مقاله به معرفی ورق استیل طلایی، انواع آن، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت این ورق پرداختیم. برای مشاوره در زمینه خرید این محصول با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *