دسترسی سریع

ورق روغنی st14

ورق ST14

از آن جایی که استفاده از مقاطع فولادی در زندگی به طور چشم گیری در حال افزایش است، شناخت آن ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مقاله به بررسی ورق st14 میپردازیم،با ما همراه باشید. ورق روغنی یکی از مقاطع پرکاربرد است که بهتر است باآن و کاربرد آن ها آشنا شوید. 

ورق روغنی چیست؟

ورق سرد مقطع فولادی مسطح یا ورق روغنی را می توان به ورقی از جنس آهن اطلاق کرد کرد که که با روش نورد سرد به وسیله ی ورق سیاه ایجاد می شود. ورق تولید شده تحت کشش ضخامتش کم می شود. عموما از این ورق ها در صنایعی مانند صنعت خودرو سازی یا ساختمان استفاده می شود. عموما این ورق ها را به منظور جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری می کنند، از این رو هم سطحی صاف دارند.

ورق روغنی st14 و ویژگی های آن

ورق روغنی st14 را می توان فولاد کم کربنی دانست که بنا بر استاندارد جدید DC04 نامیده می شود. به این ورق همچنین ورق فوق کششی هم گفته می شود چرا که خاصیت انعطاف پذیری و الاستیسیته دارد. انقضای این ورق ها را می توان حدود 6 الی 8 ماه تخمین زد. بعد از این بازه ی زمانی نوارهای تغییر شکل بر روی سطح ورق دیده خواهند شد.

این ورقه ها در روند ایجادشان به وسیله ی آلومینیوم اکسیژن زدایی می شوند. سطح ورق ST14 بسیار صاف می باشد. استحکام کششی ورق ST14 270-350 مگاپیکسل و استحکام تسلیم ورق نورد سرد این ورق 210 مگاپیکسل می باشد.

از این ورق برای مواردی که به پرس کاری عمیق نیاز است استفاده می شود. همانطور که اشاره کردیم در صنایع خودروسازی این ورق بسیار محبوب می باشد. از آن برای تولید بدنه خودروها و فیلتر اتومبیل استفاده می شود.

ابعاد ورق روغنی

وزن ورق ST14 با آهن معمولی برابر بوده و به صورت فابریک و رول به مشتریان عرضه می شود. ورق هایی که در ساخت لوازم خانگی استفاده می شوند فابریک بوده و ورق هایی که در ساخت اگزوز اتومبیل ها استفاده می شوند رول هستند. ضخامت ورق روغنی ST14 حدود 3/0 – 3 میلی متر و عرض آن 100 – 125 و 150 میلی متر است. ورق های روغنی ST14 دارای خواص مکانیکی می باشد. علاوه بر این لبه های یکنواختی را دارا هستند که به راحتی می توان آن ها را برش کاری کرد. برش کاری این ورق ها توسط لیزر صورت می گیرد. 

تولید ورق روغنی ST14

ورق نورد سرد ST14 یک ورق سیاه بوده که اسید شویی شده و پس از آن تحت چند مرحله نورد سرد قرار می گیرد. برای جلوگیری از خوردگی ورق، کاهش دمای غلتک و ورق، کاهش استهلاک غلتک ها و غیره در حین نورد روغن کاری صورت می گیرد.

علاوه بر این روغن باعث کاهش ضریب انتقال حرارت شده شده و به عنوان یک عایق عمل می کند و باعث می شود ورق ها و غلتک ها خنک شوند. همچنین این روغن لازم است که بعد از فرآیند بتواند به سادگی پاک شود. نیاز است بدانید که ورق های نازک در حین روغن زدایی اغلب به وسیله ی عملیات اکترولیتی صورت می گیرد. فرآیند روغن کاری می تواند به 2 روش پاشش مدار بسته و پاشش مستقیم صورت گیرد.

خرید ورق روغنی ST14 

همان طور که گفتیم ورق های روغنی ST14 به صورت رول و فابریک و با عرض های 100 -125 و 150 عرضه می شوند. این ورق ها در صنایع گوناگون استفاده های مختلف دارند به این صورت که اگر به اطراف خود نگاه کنیم می توانیم به راحتی وسایلی را ببینیم که از ورق روغنی ST14 در ساخت آن ها استفاده شده است. به خاطر امکان رنگ پذیری، خم کردن یا برش کاری این ورق ها بسیار پرکاربرد هستند. 

قیمت ورق روغنی ST14

 عوامل متعددی مانند نوسانات بازار ارز، متریال مصرفی در تولید و کارخانه ی تولیدکننده و غیره بر قیمت ورق روغنی ST14 تاثیر دارند. این که ورق روغنی ST14 به صورت فابریک یا رول عرضه شده است هم بر قیمت آن تاثیر می گذارد. کارخانه های مختلفی در ایران وجود دارند که این ورق را تولید می کنند. به منظور تهیه و خریداری این روغن ها با ما در ارتباط باشید.

کاربرد های ورق روغنی ST14

در اینجا به بررسی برخی از کاربردهای این ورق ها می پردازیم.

  • تولید قطعات خودرو
  • مبلمان اداری
  • لوازم خانگی
  • ساخت قطعات صنعتی
  • ساخت مخازن سوخت و تانکر آب
  • ساخت پروفیل
  • ساخت ابزار و یراق آلات

این ورق ها همچنین در برخی موارد دیگر هم کاربرد دارند. 

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.برای اطلاعات بیشتر وخرید  لطفا به سایت کاوه استیل مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *