دسترسی سریع

ورق استیل طرح دار

‌همان طور که از پیش می دانید، فلز استیل یکی از پرکاربرد ترین و فراوان ترین انواع فلزات می باشد که به دو صورت ورق یا رو تولید و روانه بازار می شود. این دو گونه می توانند دارای وزن و ابعاد گوناکون بوده و همچنین از کاربردهای متفاوتی نیز برخوردار باشند. یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین زیر گروه هایی که در گروه ورق های استیل قرار می گیرند، ورق استیل طرح دار است که با اهداف دکوراتیو و … مورد تولید و استفاده قرار می گیرند.

ورق های استیل طرح دار به تنهایی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از کاربردهای گوناگونی برخوردار می باشد. ما در این مقاه قصد داریم اطلاعات بیش تری در رابطه با ورق استیل طرح‌دار را در اختیار شما قرار دهیم.  اگر قصد خرید انواع ورق استیل طرح‌دار را دارید اما نمی دانید کدام نوع برای شما مناسب‌تر است، با ما در این مطلب همراه باشید.

ورق استیل چیست؟

ورق های استیل در واقع ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که از خواص مکانیکی بخصوصی برخوردارند و در بین مهندسین از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. از ویژگی ورق های استیل می توان به مقاومت بالای آن ها نسبت به خوردگی اشاره داشت.

ورق استیل طرح دار

در ترکیبات شیمیایی ورق استیل از مواد گوناگونی همچون آهن، کربن، کروم، نیکل، مولیبدن و … استفاده شده است که هر یک ویژگی های زیر را به ورق استیل می دهند:

کروم و نیکل: غیر فعال شدن ورق استیل

مولیبدن: به وجود آمدن مقاومت بالا نسبت به خوردگی در انواح محیط ها به خصوص محیط های اسیدی

مهندسان با توجه به کاربردی که از ورق استیل انتظار دارند، انواع مختلف ترکیبات شیمایی آن را نیز انتخاب می کنند.

اگر می خواهید اطلاعات بیش تری درباره ورق استیل و انواع آن کسب نمایید، می توانید سایر مقالات وبسایت کاوه استیل  را هم مطالعه نمایید.

ورق استیل طرح دار چیست؟

همان طور که پیش تر نیز ذکر کردیم، ورق استیل طرح‌دار در واقع نوعی از ورق های استیل هستند که ضد زنگ، براق، زیبا و با سطحی سیقی هستند. شایان ذکر است که ورق های استیل طرح‌دار مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی دارند که البته در بازار همچون ورق های گالوانیزه به صورت شیت و رول عرضه می گردند. ورق های استیل طرح‌دار در واقع با خواص دخواه مهندسی تو.لید می شوند که قابلیت فرم پذیری بسیار بالایی دارند و سطح آن ها براق می باشد.

شاید در این میان برای شما نیز سوال پیش آید که:

تعیین قیمت ورق های استیل طرح دار، وابسته به چه عواملی می باشد؟

از آن جایی که در بازار ایران نوسانات بسیاری وجود دارد، ممکن است قیمت ورق های استیل طرح دار به صورت روزانه تغییر کند. همچنین از طرفی، در ترکیبات شیمیایی ورق استیل از فلزات گران قیمتی همچون مولیبدن بهره گرفته شده است که این، خود باعث بالاتر رفتن قیمت آن نسبت به دگیر انواع ورق های استیل می شود.

ورق استیل طرح دار و انواع آن

ورق های استیل طرح‌دار در نقش ها و رنگ های مختلفی در بازار ایران عرضه می شوند که برخی از آن ها عبارتند از: ورق های استیل رنگی قرمز، آبی، نقره ای، دودی، گندمی، خشابی، طلایی، میرور، چرمی، حبابی، ابر و باد، طرح چوب، ورساچی و … . در این میان، ورق های استیل طلای طرح دار، گندمی، طرح های منظم هندسی و طرح‌دار راه راه پرطرفدار ترین انواع ورق های استیل طرح دار هستند.

ورق استیل طرح دار

کاربردهای ورق استیل طرح دار

از آن جایی که این نوع از ورق ها، طرح‌دار هستند و از رنگ های زیادی برخوردار می باشند، جایگاه بسیار ویژه ای نیز در بین مهندسین و طراحان داخلی منازل پیدا کرده اند. به عبارتی دیگر، ورق های استیل طرح‌دار کاربرد بسیار زیادی در طراحی داخلی و خارجی منازل و ساختمان ها دارند. از پرطرفدار ترین ورق های استیل طرحدار می توان به انواع چرمی، خش دار، مشکی، طلایی و مسی را نام برد که با توجه به هواداران زیاد آن، در بازار فروش ایران نیز به وفور یافت می شوند. به دلیل افزایش تقاضای متقاضیان به ورق های استیل طرح دار، روز به روز به میزان تولید آن نیز اضافه می شود و کارخانه ها سعی بر این دارند که طرح های جدید تر و به روز تری را به مشتریان خود عرضه نمایند.

از دیگر کاربردهای ورق های استیل طرح‌دار می‌توان به استفاده از آن‌ها در نما و فضای هتل ها، اماکن دیدنی و زیارتی، اماکن هنری و عمومی، نمای ساختمان و برج های لوکس و … اشاره داشت.

جنس ورق های استیل طرح دار از چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که جنس ورق های استیل بسته به کاربردی که از آن ها انتظار می رود، متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر از یک ورق استیل طرح‌دار بخواهند در نمای بیرون یک ساختمان کمک بگیرند، باید سری 300 ضد زنگ آن را تهیه نمایند. البته می‌توان به جای استفاده از استیل ضدزنگ؛ از ورق‌های گالوانیزه نیز استفاده کرد. که از قیمت کم‌تری نیز برخوردار خواهند بود.

مراحل تولید ورق استیل طرح‌دار

ورق های استیل طرح‌دار در واقع از ورق های استیل ساده که در مجاورت فشار یا بافت نورد قرار می گیرند، تولید می شوند. بسته به خواست مشتری و متقاضی ممکن است ورق استیل ساده، به صورت یک طرفه یا دو طرفه طرح دار شود. ورق های استیل طرح دار یک طرفه، سمت دیگرشان ساده و صیقلی می باشد.  ورق های استیل طرح دار سه‌بعدی نیز به تازگی روانه بازار شده اند. که قیمت آن ها نبستا بیش تر از انواع معمولی می باشد.

 کلام آخر

در این مطب سعی کردیم شما را تا حد زیادی با کاربرد و ویژگی های ورق های استیل طرحدار آشنا سازیم.  اگر قصد خرید ورق‌های استیل طرح‌دار را دارید، می‌توانید به سایت کاوه استیل مراجعه کنید. سپس با بررسی و مقایسه قیمت‌ها، خرید خود را با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت انجام دهید. کاوه استیل یکی از شرکت‌های معتبر عرضه کننده ورق‌های فلزی و فولادی در ایران است.و بیش از چند دهه سابقه فروش دارد. پشتیبان ها و کارشناسان خبره کاوه استیل در طول روز پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان هستند.

اگر این مطلب برایتان مفید واقع شد، نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *