دسترسی سریع

ورق st12

ورق st12

ورق های روغنی انواع مختلفی دارند که ورق st12 یکی از آنهاست و در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات آن بپردازیم. این ها، ورق هایی هستند که از طریق فرآیند نورد سرد ساخته می شوند و روی ورق سیاه، دارای ضخامت کمتری بوده و سطح آنها به شفافیت بالاتری دست پیدا خواهد کرد. از این ها می توان برای ساخت یخچال، لوازم خانگی، موتورهای الکتریکی و.. در صنعت استفاده کرد.

این ورق ها ویژگی های منحصربه فردی مثل شکل پذیری بالا، استقامت بالا و مقاومت در برابر نفوذ دارند.

ورق های روغنی

مشخصات ورقst12

از خصوصیات این محصول می توان به این موارد اشاره کرد: حداکثر تنش تسلیم، بازه استحکام کششی و سختی راکول بالاتر. ورق st12 به دلیل استحکام بالایی که دارد نسبت به سایر انواع ورق های روغنی، دارای کاربرد بیشتری در صنعت است. 

از دیگر خصوصیات منحصربه فرد آن می توان به ترکیب عناصر موجود در آن اشاره کرد. کربن و منگنز موجود در آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است. حالا می توان به دلیل استحکام بالای آن پی بُرد! در واقع کربن موجب استحکام فولاد شده و همین منجر به محکم شدن آن شده است. 

تولید کنندگان این محصول

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد غرب آسیا و شرکت هفت الماس از جمله شرکت های ایرانی هستند که این نوع را تولید می کنند. همچنین از کشورهای روسیه، کره، چین و قزاقستان؛ ورق st12 وارد می شود. 

ورق st12 چه کاربردهایی دارد؟ 

در صنعت ساختمان سازی و عمران، پل سازی، کانتینر و کشتی سازی، اتومیبل سازی، بشقاب مخازن تحت فشار و قطعات الکتریکی از آن استفاده می شود. این ورق به دلیل دارا بودن ویژگی های خاصی مثل استحکام بالا، سطح صاف و روغنی خود در صنعت کاربرد زیادی دارد. 

کاربرد های ورق st12

قیمت ورق st12

قیمت آن تحت تاثیر نرخ دلار و قیمت فولاد در بازارهای جهانی تغییر میکند. از طرفی کیفیت تولید این ورق از جمله ویژگی هایی مثل کیفیت ورق، آلیاژ به کار رفته، ضخامت و کارخانه تولید کننده آن در قیمت آن موثر است. 

کلام آخر 

در این مقاله به معرفی و ذکر ویژگی های ورق st12 پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.برای خرید و اطلاعات بیشتر حتما یه  سایت کاوه استیل  مراجعه کنید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *