دسترسی سریع

کاربرد ورق کرکره ای

یقینا هر یک از ما برای یک بار هم که شده به کرکره مغازه ها و فروشگاه ها دقت کرده ایم. اگر بخواهیم مصداق بسیار بارز ورق های کرکره ای را بیان کنیم، می توانیم به همین کرکره فروشگاه ها اشاره نماییم. ورق های کرکره ای در واقع نوعی از ورق های فولادی یا آلومینیومی هستند که از ضخامت کمی برخوردارند. البته خوب است بدانید این ورق ها علاوه بر فولاد یا آلومینیوم، از جنس پلاستیک نیز می باشند و کاربرد ورق کرکره ای متنوع است.
اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به مطالعه این مطالب علاقه مند هستند و می خواهید اطلاعات خود در زمینه ورق های کرکره ای را افزایش دهید. و یا هنگام خرید از قیمت ورق و ارزش و کارایی آن مطلع باشید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ورق های کرکره ای کدام اند؟

ورق های کرکره ای در واقع آن دسته از ورق هایی هستند که شکل ظاهری آن ها دارای موج های سینوسی بوده. که به سر خوردن قطرات آب حین بارش باران کمک می کند. علاوه بر این موضوع، سینوسی بودن سطح ورقه های کرکره ای موجب افزایش استحکام و مقاومت بیش تر آن نیز خواهند شد.
همان طور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم. ورق های کرکره ای اغلب از جنس فولاد، آلومینیوم و پلاستیک هستند. که البته بسته به تقاضای مشتریان ممکن است با جنس های دیگر نیز تولید شوند. البته شایان ذکر است که ورق های کرکره ایی که از جنس فولاد هستند نسبت به دیگر جنس ها از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردارند و از طرفی طول عمر آن ها نیز بیش تر است.

بهترین جنس ورق های کرکره ای چیست؟

درست است که کمی پیش تر ذکر کردیم انواع فولادی ورق های کرکره ای از مقاومت بالایی برخوردارند، اما این بدین معنا نیست که ‌آن ها بهترین نوع ورق های کرکره ای هستند. در حقیقت ورق های فولادی کرکره ای به دلیل داشتن آهن، به راحتی و پس از گذشت مدت زمانی اکسید می شوند و یا در برابر رطوبت دچار خوردگی می شوند. این خوردگی ها و اکسیدشدگی ها باعث کاهش کارایی ورق های کرکره ای شده. و از طرفی زیبایی ظاهری آن ها را نیز کم می کند.
در این میان تولید کنندگان به فکر ساخت ورق های کرکره ایی شدند که به راحتی فولاد دچار خوردگی و زنگ زدگی نشوند. این ورق ها، ورق های کرکره ای گالوانیزه نام دارند که در مقابا رطوبت، دما و دیگر عوامل خورنده بسیار مقاوم هستند و به راحتی تغییر شکل نمی دهند. علاوه بر این موارد، ورق های کرکره ای گالوانیزه دارای جلا و زیبایی بسیار بیش تر نسبت به ورق های کرکره ای معمولی هستند. که این موضوع سبب شده هواداران این نوع ورق بسیار بیش تر باشند.
در نتیجه به جرات می توان گفت که ورق های گالوانیزه، از بهترین انواع ورق های کرکره ای موجود در بازار هستند.

کاربرد ورق کرکره ای

کاربرد ورق کرکره ای

عملیات گالوانیزاسیون این ورق ها چگونه صورت می گیرد؟

عملیات گالوانیزاسیون که در اصطلاح عامیانه تر به آن روی اندود کردن نیز می گویند. از فرآیند های کارگاهی است که در طی آن ورق فولادی به فلز روی آغشته می گردد. در طی این عملیات و پس از آغشته شدن ورق به روی، ورق از محلول خارج شده. و در مجاورت با اکسیژن و کربن قرار می گیرد. با قرار گرفتن ورق در مجاورت این دو عنصر، روکشی ضد زنگ ایجاد می شود که در نهایت به آن روکش گالوانیزه گفته می شود.
نکته بسیار جالب در رابطه با ورق هایی که در عملیات گالوانیزاسیون قرار می گیرد این است که آن ها از قابلیت رنگ پذیری برخوردارند.به طوری که با رنگ کردن آن ها، به استحکامشان خواهیم افزود. قابلیت رنگ پذیری ورق های گالوانیزه منجر به ایجاد طیف وسیع رنگی و افزایش طرفداران آن شده است.

انواع

همچون دیگر ورق های موجود در بازار، ورق های کرکره ای نیز از دسته بندی های زیادی برخوردارند که با توجه به عوامل متعددی همچون شکل ظاهری تقسیم می شوند. تقسیم بندی ورق های کرکره ای بر اساس شکل ظاهری آن ها به شرح زیر می باشد:

ورق های کرکره ای سینوسی

پرطرفدارترین نوع ورق های کرکره ای
مواج هستند.
از قدیمی ترین و اولین نوع ورق های کرکره ای
فرم دهی به آن نسبتا راحت است
دارای دو نوع ریز و درشت
ابعاد آن با توجه به تقاضای مشتریان متغیر است.

ورق های کرکره ای ذوزنقه

مشابه با ورق های سینوسی ( تنهادر ظاهر تفاوت هایی دارند)
فرم صورت ذوزنقه ای شکل
دارای ابعاد و اشکال متنوع و وابسه به درخواست مشتری
این ورق ها کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

ورق های کرکره ای شادولاین

زیباترین طرح از ورق های کرکره ای موجود در بازار
تقریبا مشابه با طرح ورق های کرکره ای ذوزنقه
برخورداری از استحکام بیش تر نسبت به ورق های ذوزنقه و سینوسی
برخورداری از قیمت بیش تر

کاربرد ورق کرکره ای

کاربرد ورق کرکره ای

این ورق ها از آن جایی که استحکام بسیار بالایی دارند، در صنایع بسیار گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. موارد استفاده این ورق ها عبارتند از:
استفاده در سقف های شیروانی: سقف های شیروانی خانه های شمالی نظرمان را به خودشان جلب می کنند. سقف ها حجم زیادی از برف و باران را تحمل می کنند. به همین علت باید به صورت شیبدار و با ورق های مستحکم ساخته شوند. از این رو ورق های کرکره ای برای آن ها بسیار مناسب می باشد.
زیباسازی محیط و یا حصارسازی: از دیگر کاربردهای گسترده ورق های کرکره ای، زیباسازی فضای اطراف خانه و ساختمان و حصار سازی می باشد که از چندین جنبه اهمیت دارد. اولین جنبه مقرون به صرفه بودن آن و دیگری زیبایی و استحکام آن می باشد.

عوامل موثر در ماندگاری ورق کرکره ای

ضخامت و پوشش ورق های کرکره ای، دو عامل مهمی هستند که در ماندگاری آن تاثیر بسیاری دارند. به طوری که هرچه ضخامت بیش تر و پوشش روی آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد، به طبع ماندگاری آن نیز افزایش خواهد یافت. البته این موضوع را فراموش نکنید. که هرچه مراقبت و نگهداری شما از ورق ها بیش تر و بهتر باشد، طول عمر آن نیز بیش تر خواهد شد.

 از کجا تهیه کنیم؟

اگر شما نیز قصد تهیه انواع ورق های کرکره ای را دارید. اما نمی دانید از کدام فروشگاه باید آن را تهیه نمایید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت کاوه استیل می باشد. کاوه استیل یکی از فروشندگان و عرضه کنندگان ورق های فولادی در ایران می باشد که بیش از چند دهه سابقه فروش دارد. شما عزیزان می توانید به صورت روزانه به سایت کاوه استیل مراجعه نموده و از قیمت انواع ورق ها مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *